woensdag 24 april 2013

Montserrat Mountain

Zo....Wederom net binnen!!
Straks eten nu snel even wat op het blog want daar heb ik straks geen puf meer voor!
Wat een dag !!
Eerst met de bus naar Montserrat daar in een kabeltrein naar boven.













Boven de Church of the monastery bekeken en een museum.
Dat was niet altijd even leuk zo een rondleiding door een museum maar hoort er bij !
Het jongenskoor horen zingen in de kerk.

Na deze bezoeken een lunch die klaar gemaakt was door ouders en de school.


En toen een soort puzzeltocht door de bergen.
De school heeft daar weer veel werk van gemaakt en tijd ingestoken!
Stickers plakken van de bergen die we zagen en van de flora die we onderweg tegen kwamen.
De boekjes zijn, hoop ik, mer de kinderen mee naar huis, heel bijzonder ! Vraag er naar !


Toen naar de top klimmen. Voor wie dat wilde. Wij Nederlandse juffen wilden dat wel...Hier en daar best zwaar en heftig doordat er veel trappen tussendoor zaten. Justin en Robin waren ook mee gewandeld. Het laatste stuk was best pittig alleen maar trappen...Eindelijk boven....rugzak af ...Foto maken en hup weer terug want er was wel een beetje haast geboden.
Al die trappen weer af...eindelijk een vlak stuk...bergaf, trap af toch beter dan erop....totdat je aan het eind van al dat trapwerk ontdekt...........Mijn rugzak staat nog boven HELPPPPPPPPP.


De groep was al de bocht om en ik zei nogal geschrokken tegen juf Marijke.......Mijn rugzak!! Ik kijk omhoog verweg...allemaal trappen, mijn telefoon en geld,pasje alles zit in die rugzak..Ik moet terug een kwartier naar beneden is zeker een half uur omhoog.....Half rennend terug...zeer vermoeiend en beseffend..dat is niet handig, beter rustig lopen. Inmiddels stond juf Marijke de groep te roepen en Jordy hoorde dat..kwam terug juist toen ik aan het laatste steile trappen stuk van een stuk of tig treden moest beginnen. Ik mocht even uitrusten en hij deed de laatste loodjes. Gelukkig waren we op tijd voor de kabelbaan terug.De anderen waren al naar beneden en liepen daar heerlijk keuvelend te winkelen!!


Al met al wel een prachtige tocht maar het is niet aan te raden de top twee keer te beklimmen!! Nu ga ik eten foto's volgen later...Als ik er genoeg puf voor heb.

Donderdagmiddag werk ik de fotopagina weer bij.
Het is nu donderdagochtend en ik moet in een vaartje verzamelen. Maar jullie alvast wat foto's.
Liefs van ons!!

6 opmerkingen:

  1. wat een toestand,...niet vergeten je rugzakje...? daar komt gedoe van...
    liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogen volgende keer ook ouders mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha als je een berg gaat beklimmen altijd even controleren of alles mee terug is h�. Verder klinkt alles erg leuk en gezellig.

    Groetjes
    Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha juf Paula u heeft uw conditie voor vandaag weer hoog boven de pijl laten zien. maar goed dat juf Paula tas weer hebt gevonden. mij leek de kabelbaan heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar.....jij hebt als enige 2 keer van die bergtop mogen genieten Paula. Bofkont!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu met foto's, nog leuker!
    helaas nergens een foto van Paula, noch van haar rugzak.....

    Verder ziet het er gaaf uit.
    Top dat de Top is bereikt door sommigen en door Paula maar liefst 2x!

    BeantwoordenVerwijderen